Програмата за праксa на германскиот бизнис им овозможува на ...
Универзитетскиот спортски и културен центар, под посебни ...
Универзитетот „Гоце Делчев“ во Штип и оваа година преку ...
Студентите на додипломски и постдипломски студии имаат одлична
Мајкрософт организира Инфо сесија за една од најкорисните ...
40 студенти од повисоките години на Факултетот за медицински ...

Образование

Во текот на изминатиот викенд, УГД беше домаќин на Регионална конференција на темата „Модернизација на високото образование во контекст на дигитализација“. Конференцијата беше во соработка со Western Balkans Alumni Association и во текот на нејзината реализација учесниците имаа можност да проследат предавања од двајца наши професори, проф. д-р Зоран Здравев и проректорот проф. д-р Мишко Џидров. Посебно задоволство беше и вклучувањето на Елисавета Нојковска, директорка за високо образование на Microsoft, која се придружи на едно од предавањата преку платформата Microsoft Teams.

Учесниците имаа можност да го посетат Центарот за електронско учење и да се запознаат со дигиталните алатки кои успешно се користат при УГД.

На конференцијата учествуваа над 40 учесници (студенти и професори) од Универзитетот „Гоце Делчев” во Штип, Универзитетот „Св. Кирил и Методиј“ во Скопје, Универзитет „Св. Климент Охридски“ во Битола, Меѓународен славјански универзитет - Свети Николе, Универзитет Американ колеџ Скопје – УАКС, Универзитетот во Сараево – БиХ, Универзитетот во Крагуевац – Србија и Универзитетот во Валона „Исмаил Ќемали“ – Албанија.

Дополнително, на агендата беа предавања од Марија Василевска, експерт за обезбедување квалитет на високо образование, која низ дискусија со учесниците го дефинира терминот дигитализација и предавање од Еразмус + координаторот м-р Сања Максимова и претставник од НА, м-р Александар Богојевски.

Со цел успешно да се спроведе процесот на дигитализација, истиот треба да биде дефиниран како стратешка ориентација на институцијата, бидејќи само со таквата ориентација може да се придвижат конкретни активности кон квалитетно остварување на дигиталните цели. Еразмус + програмата дополнително ќе финансира и поддржува вакви проекти кои ќе им помогнат на високообразовните институции да ги имплементираат новите дигитални трендови и алатки.


Во годината кога светот одбележува 700 години од смртта на Данте Алигиери, Филолошкиот факултет при Универзитетот „Гоце Делчев“ во Штип даде свој придонес за достојно одбележување на големиот јубилеј. 

Ковид кризата придонесе дел од технолошките иновации кои неминовно се наметнуваат во образовниот процес да се имплементираат побргу. Тоа е случајот и со хибридното образование.

- Денес за првпат на Економскиот факултет организираме хибридно предавање со мала група на студенти, каде што имавме пет студенти присутни во предавална и останатите 12 студенти онлајн, преку платформата Microsoft teams. Идејата е да се подготвиме за иднината на образованието, токму тоа, хибридно предавање, каде што студентите и предавачите ќе имаат можност да изберат дали ќе бидат присутни во предавална или ќе го слушаат предавањето од својот дом, од патување, од каде било. Работењето и образованието од дома е нешто што со години се подготвува, но поради ковид кризата забрзано се применува. Ние сѐ уште сме во ковид криза, но веруваме дека штом ќе заврши ќе се отворат можности за хибридна настава на ниво на цела држава и истото законски да се овозможи. Сепак, додека е ваква ситуацијата ќе гледаме што повеќе да применуваме хибриден метод на настава, со тоа што студентите ќе имаат можност да изберат дали ќе дојдат на предавањата или ќе ги следат онлајн. Денес првпат студенти кои се запишани во 2020 г. имаа можност да дојдат во предавална и да се видат со професорот, бидејќи две години поради пандемијата предавалните беа празни, што според мене е голем хендикеп за овие генерации и тука сме заедно тој хендикеп да го надминеме. Ова хибридно предавање не е поврзано само со ковид кризата, бидејќи има универзитети кои уште одамна овозможуваа целосно онлајн настава и високо образование и диплома, каде што целиот процес се одвива токму онлајн. Со ковид кризата сите универзитети ширум светот беа принудени да имаат онлајн настава. Ние како УГД сме пионери во многу области во нашата држава и бевме подготвени да преминеме веднаш онлајн, со тоа што сега предизвикот е малку поинаков, бидејќи во тој процес ги видовме и слабостите што се јавуваат во наставата, а овде мислам најмногу на испитувањето, кој процес може да биде многу пореален и ефективен кога е во живо, со физичко присуство – изјави проф. Златко Бежовски од Економскиот факултет при УГД.

Според професорот Бежовски, хибридното образование е иднината, затоа што чистото онлајн образование има некои недостатоци, пред сѐ, можноста да се запознаат студентите меѓу себе кога ќе дојдат на предавање е многу значаен дел од студирањето, но и можноста да се спроведат реални тестирања во реални услови, во предавална, се многу битен елемент од процесот на образование за да студентите излезат со навистина квалитетни знаења и подготовка.

 

Дигитална трансформација во модната индустрија3D МОДЕН ДИЗАЈН

Соработката помеѓу реалниот сектор и високообразовните институции бил секогаш повеќе од посакуван, тоа е синергија која раѓа долгорочни резултати и го менува начинот на живеење.

Соработката што постои помеѓу МК „Вера монд“ и УГД – Технолошко-технички факултет, Катедра за дизајн на текстил и облека, уште еднаш ни го потврди тоа преку реализација на проектот „Дигитализација на 3Д моден дизајн“.

Што претставува 3D дигитален моден дизајн?

Целта на 3D дигиталниот моден дизајн е развој на мода преку која се елиминира непотребното физичко производство на мостри и шаблони за да се добие саканиот резултат. Значајна придобивка од користењето на виртуелното дизајнирање и подготовка на производни налози е скратувањето на производниот процес. Преку дигиталниот моден дизајн производството на прототипови се намалува за 50%, се зголемува квалитетот, се скратува времето на развој, драматично се зголемува можноста за експериментирање со материјали, бои, форми, воедно создавајќи ново и подобрено искуство за купувачот.

            Основа на дигиталната модна трансформација се:

  1. Напредна анализа на податоци;
  2. Лесна интеграција;
  3. Висока модуларност;
  4. Зголемена одржливост;
  5. Решение од крај до крај.

VM3D е новиот бренд на МК „Вера монд“ - Штип кој ќе вложи во младите дизајнери кои досега креираа и создаваа свои креативни дела под менторство на доцент д-р Сања Ристески преку реализација на обука за 3D моден дизајн отворајќи им го патот кон глобалниот пазар на напредната дигитална модна индустрија. На овој начин дизајнот веќе добива друга димензија, а за студентите на насоката за дизајн на текстил и облека е еден огромен предизвик во насока на нивната креативност. Со студентите како дел од тимот ќе биде и доцент д-р Сашка Голомеова-Лонгурова, која ќе се вклучи во целокупниот креативен и технолошки процес.

.

Универзитетот „Гоце Делчев“ - Штип беше домаќин на Работилница од проект поддржан од Вестерн Балкан алумни асоцијацијата, посветен на изнаоѓање на нови начини на реализација на настава на отворено, процес кој стана извонредно актуелен поради Ковид пандемијата.

- Оваа активност има за цел да ни покаже, односно да дојдеме до начини како да го организираме наставниот процес на отворено, односно како наставниот процес, независно дали во основно, средно образование или на универзитетите да го префрлиме од училниците и предавалните на отворено. Преку различни интерактивни работилници денес работиме на тоа кои се предностите на тоа што сме на отворено. Ковидот ни покажа дека наставниот процес не може да се одвива на начинот на кој се одвиваше  и дека мора да најдеме решение бидејќи социјализацијата и одредена меѓусебна интеракција, фидбекот од учениците, студентите недостасува, и затоа мораме да бараме решенија. Едно од решенијата е настава на отворено. Идејата е да најдеме начини и форми како да го направиме тоа, кои се пристапите и начините, како да ја организираме средината, што ќе ни биде потребно за успешно да реализираме еден ваков наставен процес, и на крајот на денот повторно да се вратиме во некоја нормала каде што ќе имаме и интеракција и комуникација, но и ќе го зачуваме здравјето како највисок приоритет, а сепак непречено ќе се одвива наставниот процес. Од друга страна, идејата ни е да ги искористиме сите ресурси, да размислуваме малку пошироко за тоа што како потенцијал и ресурс природата нуди. Учесници се претставници од УГД, Педагошкиот факултет од УКИМ, Меѓународниот балкански универзитет и од Универзитетот во Тетово, Факултет за спорт и физичко образование – изјави Билјана Попеска од Универзитетскиот спортски и културен центар на УГД.

На работилницата, како учесник беше и проф. Марјан Малцев од Педагошкиот факултет на Универзитетот „Св. Кирил и Методиј“, кој смета дека овој проект може да биде основа за проширување на наставата на отворено и на други предмети, освен на наставата по Физичко воспитување за која и досега се практикува:

- Ова е воспитно-образовен експеримент за да видиме како да ја доближиме природата до нашите студенти и ученици. Целта е потполно оправдана, особено во овие услови на затвореност во нашата земја во согласност со ковид ситуацијата и се надевам дека овие напори ќе вродат со плод. Мислам дека поднебјето во нашата земја дозволува повеќе од 50% од наставата по физичко воспитување да се реализира надвор од училиштето. Сметам дека тоа треба да се користи и во наставата од другите предмети и останатите колеги да се вклучат во реализација на дел од своите наставни програми надвор од училниците, на отворено.

Сања Стефанова од Центарот за меѓууниверзитетска соработка на УГД изјави:

- Станува збор за проект кој е поддржан од VBBA Алумни асоцијацијата и е финансиран од страна на ЕУ. Главна цел е како да се придвижат образовните програми од внатре надвор. Целата инспирација за овој проект е од почнувањето на Ковид пандемијата, па инспирацијата беше да се најдат начини како професорите можат да имаат физички контакт со студентите и како тоа би можело да се изведе надвор. Проектот ќе резултира со прирачник за тоа како секој едукатор може да има група на ученици и студенти со кои ќе може предавањата и вежбите да ги изведува во природа. Се надевам дека ова ќе биде само почеток на активностите кои УГД во иднина ќе ги имплементира надвор. Ова е еден исчекор во високообразовните процеси и можеме да ја искористиме животната средина како средство за едукација, креативност и забава на студентите.


Видео

Министерката Мила Царовска во гостување за универзитетските медиуми на Универзитетот „Гоце Делчев“ зборуваше за развојот и иднината на високото образование во државата. Високото образование се соочува со голем предизвик на немање студенти. Министерката потенцира дека ова е предизвик на многу универзитети во регионот и решението е кај проактивноста на универзитетите.

Страница 1 од 30

СЛЕДЕТЕ НЕ

Регистрирај се

За да ги добиваш новите содржини внеси ја твојата е-маил адреса
Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…