Сабота, Ноември 23 2024
Следете нè

Проф. д-р Кирил Барбареев учествуваше на Конференција за градење на лидерство во училиштата

Во периодот од 16 до 18 октомври 2022 г, во Опатија, Р. Хрватска, се одржа Конференција за градењето на лидерството во училиштата.

На завршниот панел на конференцијата свое излагање имаше и проф. д-р Кирил Барбареев, при што се разговараше за патот на градење политики и стратегии, како и професионалниот развој на училишните лидери во однос на три главни теми:

  1. Пристапи за социјална правда кои бараат трансформација на образовниот систем.
  2. Училишна култура – училишните норми, традиции и ритуали засновани на вредностите. „Училишна култура“ се користи како термин за да ги опфати сите ставови, очекувани однесувања и вредности кои влијаат на тоа како функционира училиштето.
  3. Инклузивно училишно раководство – овозможува соодветна поддршка на секој ученик без разлика на раса, пол, етничка припадност, јазик, попреченост, сексуална ориентација, семејно потекло и/или семеен приход.

Инклузивниот пристап кон образованието треба да им овозможи на сите ученици пристап и целосно учество во искуствата од наставата и учењето и има за цел да обезбеди сите деца и млади луѓе да искусат образование што го подобрува нивното учење и социјалните односи и ги подготвува за квалитетен возрасен живот во заедницата.

Училишното раководство е под влијание на поширокиот контекст во кој функционира училиштето и карактеристиките на локалната, националната и глобалната средина. Тоа е широка рефлексија на прашањето како раководителите на училиштата, во соработка со другите, треба да дејствуваат за да го направат училиштето проактивно и квалитетно во дадениот контекст.

Училишните лидери низ земјите на ОЕЦД имаат потреби и барања дека им недостасува обука потребна за преземање на нивните функции. Социјалното вклучување сѐ повеќе се гледа како клучен предизвик за образовните лидери.

Затоа, на новите училишни лидери, како и на поискусните им е потребен пристап до тековни програми за професионален развој ориентирани кон практиката. Достапноста на програмите за професионален развој и ресурсите конкретно насочени кон училишните лидери, поддршката за развој на инклузивни училишни култури, како и поддршката за значајниот ангажман на училишните лидери со училишните чинители и училишните заедници се важни предуслови за успешни училишта.

Затоа, овластувањето на училишните лидери за развој на инклузивна училишна култура е ветувачки политички пристап за фокусирање на работата за подобрување на училиштето и заедницата на социјалната правда. Конференцијата е последниот настан од проектот HEAD во обид да се види како поддршката на лидерството на ниво на училиште и на ниво на политики може да ја подобри вклученоста и да ја зголеми социјалната кохезија.